Födelsedagstankar

28 år, gift, masterexamen, egenföretagare och snart förstagångsmamma.

Shit.

Vad gammal jag känner mig. Vuxenpoäng som heter duga. Eller? Kanske skulle vända på det och se det som att shit vad grymt, vad mycket jag har åstadkommit på 28 år! Ja, det är nog mindre destruktivt att tänka så. Jag har ju hunnit med allt det där och en massa resor världen runt på ganska kort tid. Så jag borde nog egentligen luta mig tillbaka och vara rätt nöjd.

Men.

Så kommer då istället nästa destruktiva tanke. Tar det slut nu? Är det nu i och med föräldraskapet jag blir vuxen och stationär? En sån där latte-mamma som låter livet cirkulera kring nytillskottet. Neee... Jag vill fortsätta resa som den backpacker jag är, fortsätta mina roliga projekt i företaget, fortsätta vara på språng och nyfiken på allt och alla.

Lillen får helt enkelt haka på mig.

vNär jag tänker efter är det ju faktiskt mer logiskt att han hakar på mig än att jag hakar på honom. Han kan ju inte bära stora mig.

Nästa bebisinköp: En bärsjal!

Btw, hur god ser inte denna tårta ut?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0