Genrep på förlossningen

I torsdags körde vi skarpt läge. Vi var med i en filminspelning på SÖS där vi "spelade" det höggravida paret som checkar in på förlossningen. Det var en infofilm gällande hur det går till när man kommer till förlossningen, hur de första testerna går till etc. Så nu vet vi! När man kommer dit så följer en sköterska med en upp i hissen, man går fram till receptionen, har en kameraman som följer en och en massa annan sjukhuspersonal som står i bakgrunden och tittar på... neeee...

Men det var rätt najs ändå, att ha varit där och kanske träffat dem som kommer hjälpa oss om en dryg månad. Och det visade sig att jag har en riktig liten skådis i magen. Jag skulle ju nämligen inte se alltför bekväm ut där jag låg på britsen, och lillpyret såg därför till att göra det extra obekvämt för mig. Kändes som om han ville klättra ut åt fel håll, om man säger så.

Sista scenen skulle föreställa att han kommit ut, så de lånade en 2 dagar gammal bebis av en nybliven mamma och placerade honom mellan mig och E. Sjukt liten! Och så söt. Och så overkligt! Man kan ju tro att allt detta skulle göra det hela lite mer greppbart, lite mer verkligt. Men icke. Det är fortfarande surrealistiskt att tänka att vi om 6-8 veckor kommer ha en sån där liten sak i våra liv. En sån där liten sak att vårda livet ut. Konstigt men sant...

Och så här kommer jag se ut om 6-8 veckor:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0