Fin, inte stor.

Vissa människor vill gärna peka ut det uppenbara då och då. En sån föga intelligent kommentar jag brukar råka ut för är: "Hur kort är du egentligen?". Nu när jag blivit lite mer gravid har jag börjat råka ut för "Oj vad stor du är!". No shit Sherlock! Så här kommer nu ett tips till er som råkar stöta ihop med nån som är gravid. Byt ut ordet stor mot fin.

Det är faktiskt inte så kul att ständigt höra hur stor man är. Framförallt inte när man har tre månader kvar, vilket innebär att man kommer att bli ännu större. Och extra svårt att hantera är det när man är i en känslig period. Dessa kommer säkerligen olika för alla, så för allas bästa är det nog bäst att aldrig peka ut hur stor någon är under en graviditet. Om de nu inte uttryckligen sagt att de uppskattar det. Men att höra att man har en fin mage, det kan väl aldrig gå fel?!

Summa summarum: Fin, inte stor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis min åsikt! Brukar själv använda mig av "vilken fin mage du har", ingen vill höra "vilken STOR mage du har" och ingen vill heller höra "vilken LITEN mage du har"...

2010-09-14 @ 09:17:59
Postat av: litegravid

Härligt att höra!

2010-09-17 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0