Uppdrag "gravidflytt" testad och avklarad

Ja ni, så här ligger det till. Jag är rätt liten, men rätt så stark. Bastant har min familj tyckt om att kalla mig, fast med glimten i ögat. Jag kan med lätthet sova på ett hårt golv och vakna utvilad (sov rätt ok till och med på kinesiska muren med bara ett sidenlakan som underlag...). Vad jag vill få fram är att jag inte är nån skör sak som ofta har problem med kroppen.

Så att vara gravid har nu på sista tiden medfört nya smärtsamma upplevelser. Usch vad drygt det kan vara! Bara att ta sig upp från sängen är ju ett meck (men det blir ett annat blogginlägg). Kroppen påverkas verkligen på sätt man inte förstår förrän man upplevt det. Och nu senaste veckorna har jag testat på att flytta i detta tillstånd. Höll mig faktiskt rätt så bra från att bära saker. Men så sitter man tex på huk och skurar ett skåp istället och försöker efter tio minuter att resa på sig.. Nej se det gick inte! Inte utan visst besvär iaf. Och lite smärta till på det.

Jag har illustrerat uppdraget "gravidflytt" i bilden nedan. Och resultatet gäller alltså vare sig man bär lådor eller enbart flyttstädar:



Fast ibuprofen får man ju tyvärr inte ta, men ja you get the picture.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0