Veckoreflektion och utdrivning

Så här på söndagkväll sitter jag på soffan och glor på en idiotisk film - Dumpad. Är hemma själv och vågar inte se nån av de andra crime-filmerna som invaderat de andra kanalerna kvällen till ära. Annars brukar jag föredra sånt, men vi bor i ett litet litet hus långt ut på landet utan gatubelysning, så ja ni förstår..

Denna vecka har jag lärt mig att man känner sig extra mycket gravid om man:
  • är stressad över att starta ett nytt projekt (jobb)
  • ska flytta och bor i en enda röra
  • är lite stressad över att kanske vara ute på liiite djupt vatten gällande ett annat projekt
  • får reda på att man är över medel gällande storleken på magen och kommer bli enormous
  • drar på sig en förkylning

  • Så hur löser man detta? Jo, man gör en tidsplan för jobbet, packar och städar lite allt eftersom, ringer en vän som försäkrar en om att vattnet är rätt grunt, gläds åt att man iaf ligger under medel gällande viktuppgång och slutligen driver ut den hemska förkylningen med MYCKET vitlök. Har kört på vitlökste och ingefärste sen i fredags och ikväll har jag dragit i med storsläggan: pasta med hemmagjord pesto till middag (med så mycket vitlök att jag började svettas under ögonen) och ostkex med hemmagjord vitlöksost (ja Mycket vitlök) och vindruvor till kvällsfika. Och så en kopp grönt te med kardemumma. Mumma!
    Och slutligen. Köpte denna lila skrivbok i helgen som ska bli min följeslagare och hjälpa mig hålla koll på livet framöver. Welcome to my life!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0