Graviditetens fysiska inverkan

När jag fick reda på att jag var gravid, för ca 11 månader sen, var det många tankar som for genom huvudet. En sån var väldigt ytlig, men förmodligen inte så ovanlig. "Hur kommer min kropp att förändras?" Tycker oftast att en graviditet kännetecknas med kroppsligt förfall, mer eller mindre. Det är den bild jag hade och misstänker starkt att den var påverkad av de bilder som förmedlas av media. Jag såg hängpattar, breda höfter och en slapp mage framför mig. Det blev nästan till en liten sorgeprocess, jag sa adjö till min gamla kropp med en del oro inför min framtida kropp.

Men nu har jag glada nyheter. Mediabilden stämmer inte! Shit, jag har ju fått snyggare kropp :) Haha, trodde väl aldrig att jag skulle säga nån sånt. Men faktum är att brösten hänger inte så mycket som jag befarade, magen är platt trots viss avsaknad av magmuskler (måste komma igång med plankan) och lite bredare höfter behövde jag faktiskt! Nu kommer jag i alla mina gamla kläder och de sitter till och med bättre än tidigare! Grymt nöjd.

Hur kroppen förändras är ju individuellt som allt annat som har med graviditeter att göra. Så varför befara det värsta?! Och det där kejsarsnittsärret, det är det vackraste ärret man kan ha. Min guldklimp kom ju ut därigenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0