Längtar efter tre timmars sömn

M sov rätt bra första 2,5 månaderna, sen hände nåt. De senaste (dryga) två veckorna har han käkat ungefär varannan timme, dag som natt. Detta innebär alltså att jag inte får sova längre än två timmar åt gången. Tyckte det var helt ok fram till i torsdags. Då slog det och den där otrevliga lätta irritationen pga sömnbrist infann sig. Och vad gör man? Sova ikapp på dagtid funkar inte riktigt, kroppen längtar efter kvalitativ sömn i minst tre timmar i sträck. Pumpa ut i flaska så E får ta en matning? Kanske, men då måste jag nog sova i ett annat rum så jag inte vaknar av skriken. Och undrar om jag inte kommer vakna ändå eftersom brösten är tidsinställda på M's matschema nu, de är som tickande bomber...

Ptjaa säger jag med en uppgiven suck.
Vad är väl en bal på slottet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0