Lösningen på mysmysteriet!

Jag har kommit på det!

För ett tag sen skrev jag ett inlägg om hur jag inte förstod hur man kan tycka att det är mysigt att vara gravid. Jag står fortfarande för det, med undantag för några få tillfällen som ultraljudet, första sparkarna och andra sådana utvecklingssteg. Men i övrigt var det faktiskt inte speciellt mysigt.

Men så för nån vecka sen, så där sex veckor efter att jag själv blev av med gravidmagen, så såg jag en höggravid tjej på stan. Och gissa vad jag gjorde? Jag log. Jag log inombords och tänkte att "åh vad mysigt..."!!!

Så nu har jag svaret på gåtan. Gravidmyset är en efterkonstruktion! Det är alltså inte mysigt att vara gravid förrän efter att man gått igenom de där nio månaderna plus en mer eller mindre smärtsam förlossning. Ni är välkomna att säga emot mig om jag har fel.

Om det skulle vara så att jag glömmer bort denna insikt och uppmanar nån gravid vän att njuta av den myspysiga graviditeten, ja var då vänlig och ge mig en käftsmäll.

:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0